Wednesday, July 01, 2009

Suasana tidak selesa

Lawak la pihak di belah sana tu. Kelam kabut punya hal, nak issue statememt pun dah macam orang mabuk.

Kat website diaorang tu ada mengatakan bahawa kononnya pihak ROS tidak pernah memperakui atau mengiktiraf mana - mana jawatankuasa persatuan dengan harapan ingin menunjukkan bahawa kononnya ada penipuan berlaku.

Ini apa punya statement penipu da? Apa korang ingat kita buat suka - suka ke main hentam macam korang? Kita ada bukti la beb. Tak percaya tanya la pihak HEP UIA yang sendiri dah tengok dokumen yang ada chop perakuan dari pihak ROS. Kalau nak kita tunjukkan pun boleh jugak. Kalau berani datang la... Sebab tu la pihak HEP tu ikut belah kami.. kerana kami ada bukti hitam putih... ala.. macam bukti kes pencabulan korang jugak la... ada bukti hitam putih kan? kalau korang boleh usung kes cabul tu ke hulu ke hilir, kita pub boleh usung fail yang telah diperakui ROS jugak.

Pulaknya dia tambah mengatakan bahawa pihak ROS tidak pula mengeluarkan notis pertikaian atas alasan bahawa ada kes di mahkamah agung. Ok... Kalau betul ROS tak nak keluarkan notis pertikaian, mana dia surat dari ROS yang mengatakan bahawa mereka sedang menunggu keputusan mahkamah agung sebelum membuat apa - apa tindakan? Mana dia? Takkan nak cakap mulut je kot? Kalau takat macam tu sesiapa pun boleh main dakwa - dakwi. Kita kat sini pun boleh cakap macam - macam... kita bukan macam korang sampai sanggup menipu ahli sendiri.

Yang lebih lawak ialah pihak belah sana mengambiL pendekatan status quo. Yakni AJK yang sedia ada akan diterima pakai sementara ada keputusan dari pihak ROS dan mahkamah.

Setakat yang saya tahu, saman terhadap persatuan ada saman yang melibatkan penggantungan GU berdasarkan hasil siasatan dalaman persatuan. GU mempertikaikan tatacara siasatan tersebut dan juga keputusan yang telah dibuat.

Kalau la nak ikut kan sangat status quo yang diaorang dok sebut - sebutkan sangat tu, maka status quo yang sepatutnya diambil adalah satus quo yang ada sebelum adanya keputusan penggantungan jawatan YM En. MD Razdi. Ataupun status quo sebelum adanya siasatan dalaman. Dalam erti kata lain, YM GU sepatutnya masih lagi presiden persatuan. Bukannya status quo yang macam diaorang tu.. itu status quo taik kucing namanya.

Apapun tahniah kepada pihak2 yang sedang bekerja keras menegakkan keadilan bagi pihak GU kerana talah berjaya mewujudkan apa yang disebutkan sebagai "suasana tidak selesa" dibahagian belah sana tu...