Wednesday, March 14, 2007

RM100 punya cerita

Tak habis – habis diaorang nih. Ada pulak diaorang kata Abg Mat kutip RM100 untuk ijazah?

Bila masa pulak dia kutip RM100? Orang kutip RM 200 ada la… sebab total bayarakan dari awal sampai tamat ialah dalam lingkungan RM200… so, kalau sesiapa yang ikut GU dari awal, maka bayarkan yang telah dibuat adalah sebanyak tu.... RM100 tu sikit sangat… tatau la kalau ada structure yuran yang baru...

Diaorang ni pun satu la.. kata spy ramai.. tapi apa punya spy kasik salah info nih? Memang Abg Mat ada mengijazahkan orang tapi duit yang dia ambik tu cuma bahagian dia je.. iaitu pengkeras Guru. Habis banyak pun dia ambik ialah bahagian tabung amanah untuk Mak Teh… lain semua dia tak ambik.

Kalau diaorang nak tahu mana gi duit yang lian tu tu kena la tanya cawangan – cawangan atau tempat latihan yang buat majlis ijazah tu. Memandangkan cawangan – cawangan ini kan semua orang – orang yang nun berada dibawah, maka diaorang tak de la masalah nak tanya pihak cawangan pasal duit tu sebab diaorang tu kan orang – orang yang nun berada di atas…

Kita kena faham dilemma cawangan – cawangan dan pusat – pusat latihan ni. Diaorang nih nih macam serba salah nak kasi sebab diaorang nih nak kasik duit kat Ahli MMK yang benar – benar sah. Sepertimana yang kita ketahui, banyak cawangan mempertikaikan kesahihan MMK yang ada sekarang ini sebab masa AGM yang lepas ada cawangan yang telah dibubarkan telah dibenarkan mengundi.

Cawangan – cawangan juga telah menuntut agar EGM diadakan untuk melantik semua MMK yang benar – benar sah.

Tuntutan mereka ini sah menurut perlembagaan persatuan. Tapi, MMK yang sekarang nih.. barang kali takut hilang jawatan, menolak tuntuan pihak cawangan.

Memandangkan pihak MMK buat keras kepala. Berlagak macam diaorang nih kononnya raja dalam persatuan. Maka jangan la marah kalau ada cawangan dan pun buat perangai keras kepala macam diaorang jugak.


Jangan la pula nak libat kan GU dalam hal ini sebab sebagai seorangyang telah digantungkan keahlian, GU tak ada kuasa nak memerintah pihak dan pusat – pusat latihan untuk memberi duit tu kat malaun – malaun MMK tu.

Saya tak nak komen panjang pasal hal ini. Apa pun, sekarang nih benda nih dah ada dalam tangan mahkamah. Kita tunggu je la bulan 5 nanti. Sementara tu pandai pandai la pihak MMK deal dengan pihak cawangan untuk mendapatkan duit yang patut diberikan kat persatuan.

Kalau kantung persatuan dah kering, pandai – pandai la korang cari duit sendiri. MMK kan pandai – pandai semua… cuba la merayu dalam blog tu.. Mana la tahu ada orang bersimpati….