Saturday, April 28, 2007

Dah Hilang Credibility

Dah lama saya tak update kan blog suwabara ini. Bukannya apa, sengaja perkara ini dilakukan kerana saya ingin meletakkan video dan bahan – bahan bukti tersebut pada kedudukan yang atas dalam blog ini. So that, bila puak – puak belah sana cuba nak putar belit isu mandat ini, para pembaca boleh la melihat video dan bahan bukti lain yang telah diterbikan sendiri oleh puak – puak tu dulu.

Cerita dia mudah aje… dulu diaorang cakap lain sekarang diaorang cakap lain pulak.

Persoalan – persoalan yang timbul berkenaan isu mandat ini telah pun diaorang sendiri jawab pada tahun 1993 – 94 dahulu.

Kita boleh lihat dengan jelas yang mereka ini has turned back on their own words.

I don’t know about you.. but selalunya kalau cakap balik – balik nih orang kata cakap bohong.

So, kalau Bigguy nak tahu siapa yang cakap bohong, Bigguy tengok saja la muka tu dalam cermin.. muka yang hang nampak tu la sebenarnya muka pembohong.

Saya pasti para pembaca ingat kata – kata Bigguy yang kononnya Pak Ak mengaku bahawa dia tiada mandat. Beliau kemudiannya telah mencabar pihak kami untuk memaparkan perbualan di antara Pak Ak dan GU tersbut.

Cabaran itu telah disahut dan saya telah pun menjawab dalam bentuk video dan tulisan apa yang sebenarnya berlaku. Kesimpulan yang didapati ialah Pak Ak mengakui beliau telah mendapat mandat persilatan dari Ustaz tetapi bab – bab hakikat dia tak de. Ianya amat berlawanan dengan dakwaan yang dibuat oleh Bigguy.

Secara tak langsung, insiden mencabar pihak GU untuk menunjukkan rakaman penyerahan berjaya dalam memaparkan character sebenar Bigguy dalam mengemukakan hujah selama ini. Beliau ini bukannya berminat untuk menegakkan kebenaran sebaliknya lebih berminat untuk menegakkan ideologi songsang mereka. Lihat saja lah cubaan mereka untuk memanipulasikan perbualan diantara Pak Ak dan GU. Itu saja telah cukup untuk menunjukkan jenis apa kah makhluk yang kita sedang hadapi kini.

You name it.. they have it… manipulative, penipu, kaki temberang, putar belit, putar alam…

Lagi nak mengaku ada sifat siddiq… piiiirrraaahhh…….

Seperti biasa, puak belah sana akan meneruskan propoganda mereka. Walaupun telah terang – terang terkantoi, mereka tetap nak menegakkan benang yang basah. Baca aje lah blog bigguy yang terbaru… boleh dia masih lagi mahu menafikan maksud sebenar Pak Ak dalam perbualan semasa penyerahan mandat dahulu… ini yang dah ada bukti ni…. pun dia tetap nak pusing sana pusing ini…

Lepas tu letak besar – besar: INI LAH SEBENAR – BENARNYA…

Tapi yang sebenarnya kita nampak bahawa diaorang tu kaki penipu…

INILAH SEBENAR – BENARNYA…

Bagi saya baik si Big Body Bai tu berhenti menulis… tak payah la nak canang buat kerja kerana Allah. Tak payah la nak canang kat orang yang orang lama tahu serba serbi. Tak payah la nak canang yang korang semua tu waris ilmu ustaz. Tak payah la sebok nak bagi “pengisian” kat orang…

The fact the korang menipu… dan dah kena kantoi terang – terangan sudah cukup menunjukkan bahawa korang tak de satu habuk pun benda yang ustaz dok bawak dulu tu.

Sifat siddiq tu asas.. sifat perdu.. kalau perdu dah rosak.. tak payah la nak bicara bab – bab ranting yang lainnya…..

Nanti bukannya pengisian yang hang bagi… pengosongan lagi ada la… bukan tkat kosong… songsang lagi ada la…

p/s: seronok tengok peraduan UNDIGU kat silatcekakhanafi.org dan seronok jugak bila nampak puak Bigguy begitu “terasa” dengan peraduan tersebut…..