Wednesday, November 01, 2006

Sempat ke?

5- Mad Radhi mengatakan beliau berada di rumah cik xxx sekejap sahaja tetapi pada masa yang sama mengaku berada di rumah tersebut sekitar setengah jam (30 minit). Setengah jam bukanlah satu jangka masa yang pendek. Macam-macam boleh berlaku dalam masa setengah jam! – KETERANGAN BERCANGGAH-4 / BOHONG

Yang ini satu cubaan untuk memperdayakan orang… INI MEMANG JELAS!!!!

Menurut transkrip yang diberikan oleh pak paduk sendiri… GU mengatakan yang dia berada disana TAK SAMPAI SETENGAH JAM.. bukannya SEKITAR SETENGAH JAM…

SIAPA BOHONG SEKARANG?

Selalunya bila kita kata TAK SAMPAI SETENGAH JAM tu, MAKSUDNYA benda tu terjadi lebih dari 10 minit tapi takde la lama sangat sampai ½ jam. Bagi kita, ½ jam tu dah TERLALU LAMA. Kemungkinan besar, jangkamasa yang dimaksudkan tu adalah dalam 15 – 20 minit je….

SEKITAR SETENGAH JAM tu pulak lain maksudnya…. Ia bermaksud dalam lingkungan 30 minit tapi tak kurang dari 20 minit dan ada kemungkinan boleh terlajak lebih dari 30 minit… 35 minit pun boleh dikategorikan sekitar setengah jam… 40 minit pun ada orang kata sekitar setengah jam…

Mari kita rujuk transkrip yang dibekalkan oleh Pak Kaduk kita tu lagi sekali:

Soalan: Berapa lama Che Mad berada dalam rumah Asnawi?

Mad Radhi: Kejap je…


Soalan: Dalam agak-agak dalam … ada 10 minit? Setengah jam?

Mad Radhi: aaa ..ada …tak sampai setengah jam.


Soalan: Tak sampai setengah jam la..?

Mad Radhi: aaa...(bersetuju). Jadi saya balik, lepas tu aaa...saya pergi cuti dengan keluarga saya, jadi saya balik Daus (Firdaus) bagi kat saya
surat. Jadi surat tu mengatakan Man (Azman Johan) letak jawatan. Dan saya telefon dia. Saya pun tak tau cerita apa, dan saya tanya dia kenapa gini-gini... dia ada lah cakap kat saya kenapa gini-gini. Jadi Man (Azman Johan) pun tak dengar daripada saya. Hanya Che Nawi (Asnawi) dia tak ada tanya apa berlaku gini-gini. Tak ada tanya. Saya yang beri penerangan.

Kalau kita tengok jelas GU mengatakan yang dia mengatakan:

Soalan: Dalam agak-agak dalam … ada 10 minit? Setengah jam?

Mad Radhi: aaa ..ada …tak sampai setengah jam

Bukannya SEKITAR SETENGAH JAM seperti yang ditulis oleh Pak Kaduk tu.

Dan, kalau kita mengkaji secara kritis, berdasarkan cara orang menggunakan bahasa, perbezaan antara TAK SAMPAI SETENGAH JAM dengan SEKITAR SETENGAH JAM boleh menjangkau 25 Minit. Sebab TAK SAMPAI SETENGAH JAM tu jangkamasa minima dia berada dalam lingkungan 15 minit dan SEKITAR SETENGAH JAM TU boleh mencapai maksimum 40 minit.

Dari kenyataan di atas, kita boleh juga lihat yang GU tak membangkang pertanyaan AJK penyiasatan wheter dia berada kat rumah Hashimah tu selama 10 minit. Kemudiannya dia pun menjawab tak sampai setengah jam.

Ini membawa maksud yang dia mengakui yang dia berada di sana lebih dari 10 minit.

So, by taking everything into account, kita boleh simpulkan yang GU berada disana dalam 20 minit.

Saya tak tahu la orang lain macam mana.. Dari apa yang Pak Kaduk kata 30 minit tu sempai untuk digunakan untuk mencabul.. Macammana dia tahu, saya pun tak tahu… mungkin dia pernah mencabul jugak dulu kot sebab tu bagi dia sempat….

Mari kita tengok pulak, samada logic ke tak GU mencabul Hashimah dalam masa 20 minit.

Kalau kita baca kenyataan GU dan lakonkan semula kejadian tu dalam minda kita, kita akan dapati dia berada dalam rumah tu tak sampai 20 minit. Mana tak, nak masuk rumah si Hashimah tu pun boleh ambik 5 minit sebab dari GU sampai, dari keluar kereta, bergerak ke pintu rumah sampai masuk ke dalam rumah, banyak benda terjadi dan boleh memakan masa pergerakkan GU. Pertamanya ada budak 3 orang kat kawasan rumah tu, lepas tu Cik Hashimah lambat buka pintu – 2 kali bagi salam baru sampai di muka pintu. Lepas tu bila Hashimah ajak GU masuk, GU tak nak masuk tapi setelah diminta beberapa kali baru la dia masuk. Yang ini pun boleh makan masa jugak. Dalam 2 – 3 minit pun boleh.

Okeh… lebih kurang, kita tolak la 5 minit dari 20 minit tu… so, ada la 15 minit dalam rumah tu.

Bila dah masuk rumah, diaorang berdua bergerak ke ruang tamu… GU dok atas sofa Hashimah dok di bawah…. Diaorang pun berborak kejap sebelum Hashimah mintak GU urut kepala cik Hashimah.

Kesemua insiden ini pun boleh mengambil masa dalam 5 minit.

Lepas urut kepala Hashimah gi dapur, ambik air, bagi GU minum… Lepas minum GU pun keluar rumah dan belah..

Yang ini… kita kasik dalam 3 minit la..

SO, kalau kita campur insiden selain dari “masa pencabulan”…. 5 minit (luar rumah) + 5 minit (borak – borak) + 3 minit (dari ambik air sampai GU balik)… totalnya 13 minit…

Dalam pada itu.. GU sempat bercakap kat HP dengan saudara Amin Pak Su masa kat hall rumah.. dia pun ada cakap kat Pak Su yang dia kini berada di rumah Asnawi.. yang ini berapa minit pun kita tak tahu.. senang cerita 5 minit la...

So sekarang total dia adalah... 5 + 5 + 3 + 5 = 18 minit... kita discount sikit kat Pak Kadok la sebab dia bengap sangat.. tolak 3 minit... maka jadi la lebih kurang 15 minit.

15 minit tolak dari 20 minit sepanjang masa dia kat situ.. jadi la 5 minit…

Saya nak tanya… logik tak 5 minit tu tu dia nak cabul? Sempat ke?

Kalau takat nak seluk masa mengurut tu sempat la… TAPI kalau nak suruh baring, tarik seluar, bukak bra lepas tu minah tu tegur “Apa nih Pak Tam?”.. dan selepas tu minah tu nak betulkan baju, bra, seluar dalam dan track bottom balik sebelum gerak ke dapur ambik air (apa punya trauma daaa…). Macam biasa kita dengar tu… BOLEH KE BUAT DALAM 5 MINIT?

Lain la kalau dia nak rogol atau menggunakan “buah kunci” macam dalam cerita “HAIRAN METRO” tu… boleh la buat dalam 5 minit… Kita perlu ingat, selama tuduhan mengatakan yang GU cabul tu, tak pula disebutkan penggunaan elemen kekerasan untuk mencabul Hashimah. Kalau guna kekerasan mesti ada baju koyak, muka lebam dan sebagainya... ini tidak...

Maka... kalau iye pun GU tu mencabul.. dia buat benda tu dengan cara berlembut.

So, kalau buat dengan lembut..mesti la ada ayat mengayat? Bukak baju pun slow – slow. Bukak bra pun slow2 Nak mengayat mak we pun bukannya kejap.. lain la mengayat bohsia.. ini anak dara… anak dara yang tak mungkin menipu lak tu…. Sure budak baik.. innocent….kena buat macam malam pertama… sikit – sikit..

Yang dia nih pun nak cabul bukannya orang yang dia tak kenal... mesti ada takut2.. dah la ada 3 orang budak kat luar rumah.. so, everything has to go very slow... dan dia nak buat bukannya sikit benda.. dari urut kepala.. dia nak pujuk minah tu suruh baring.. pas tu nak pujuk bukak track bottom... tak pun, nak ambik masa merayap tangan ke track bottom sebelum membukannya... pas tu nak tarik seluar dalam...itu belum masuk macam bukak bra dan baju.. kalau dia buat tu.. maka banyak lagi la benda yang dia kena buat... makan masa lagi...

so... MASUK AKAL KE NAK BUAT DALAM 5 MINIT?

you be the judge...

Conclusion:

- GU telah berada dirumah Asnawi tak sampai 30 minit… ikut logik selalunya tak sampai 30 minit tu adalah dalam lingkungan 20 minit.

- 15 minit telah digunakan untuk buat benda selain dari “mencabul” atau mengurut.

- Tinggal hanya 5 minit – cukup masa untuk mengurut dan “menyeluk”

- Tak masuk akal kalau nak baringkan budak, bukak track bottom dan lain - lain pakaian dalam 5 minit terutamanya kalau buat dengan lembut dan tanpa kerelaan minah tu.

- Kesimpulan: GU bercakap benar

- Kesimpulan2: TIADA PENCABULAN BERLAKU

- Kesimpulan 3: PAK KADUK DENGAN KONCO _ KONCONYA KENA TIPU DENGAN BUDAK 16 TAHUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!